Handelsbetingelser

Læs vores handelsbetingelser her

Hvem handler du med?
Du handler med PlanteLys.dk

Hovedkontoret og showroom ligger i Glostrup på adressen:

Plantelys v/SunFlux ApS
Roholmsvej 10K
2620 Albertslund
Danmark

CVR-number: 33772017
E-mail: service [@] plantelys.dk
Tel: +45 43 474 272

Indgåelse af aftale, samt fejl på hjemmesiden og i bestillinger

Den til kunden fremsendte bestillings beskæftigelse er ikke at betragte som en aftale men udelukkende som et tilbud, og der er først indgået en aftale når SunFlux.dk har fremsendt en endelig ordrebeskæftigelse på købet.
Tilbud på Plantelys.dk er rettet mod privatkunder. I forhold til erhvervskunder er der alene tale om en opfordring til at gøre tilbud.

Vi forbeholder os ret til at annullere en handel, hvis der er opgivet forkerte priser på hjemmesiden, da disse er automatisk beregnet. Ligeledes forbeholder Plantelys.dk sig ret til at begrænse antallet af solgte enheder til særlig markedsført pris, da vi altid vil prioritere salg til private.

Mailen der modtages efter at en ordre er gennemført er således alene en kopi af indkøbskurven, og ikke Plantelys.dk’s accept på at handlen gennemføres. I de tilfælde, hvor ordremængden ikke accepteres, vil køber blive kontaktet af kundesupport hurtigst muligt.

Leveringstider

OBS – Bemærk at leveringstiderne er vejledende i forhold til den leveringstid, den pågældende leverandør har meldt ud til os. Det kan forekomme at enkelte varer er midlertidigt i restordre og derved kan tage lidt længere tid. Specielt for de udenlandske producenter kan dette gøre sig gældende. Vi kontakter dig hurtigst muligt med forventet leveringstid når denne er os tilgængelig.

Køb af varer

Når du har udvalgt de varer du ønsker og har placeret dem i indkøbskurven, skal du udfylde dine personlige informationer så som navn, adresse og betalingsinformationer. Når dette er gjort, vil du modtage en bekræftelse af din bestilling pr. e-mail. Vær opmærksom på, at dette ikke er den endelige faktura.

Så snart betalingen er godkendt og varen er registreret på vort lager, vil du modtage en mail omkring afsendelse af din ordre. I mailen oplyser vi dig om dit personlige pakkenummer, som du altid kan spore. Ligeså vil du vedhæftet i mailen kunne se din kvittering i form af den endelige faktura. PlanteLys ApS trækker først beløbet for dit køb, når varen er afsendt fra vores lager.

Hvis du har yderligere spørgsmål angående køb af varer hos PlanteLys ApS eller ønsker personlig betjening og vejledning, så er du meget velkommen til at kontakte kundeservice på telefon 43 474 272 alle hverdage mellem kl. 8.00 og 15.00, eller skrive til service @ plantelys.dk, så står vi klar til at hjælpe dig.

Betaling

Hos plantelys.dk kan du betale med betalingskort som Dankort, VISA, Mastercard, Maestro, eDankort, VISA Electron, JCB cards, American Express, samt MobiPay og ViaBill. Beløbet bliver først fratrukket din konto, når varerne afsendes fra vort lager. Alle priser hos plantelys.com er angivet i DKK og er inklusiv 25 % moms. Vi hæver først pengene i det øjeblik vi fakturerer varerne.

Den klassiske Bankoverførsel er også en mulighed, hvor vi afsender varen så snart betalingen er registreret i vores system.
EDI/EAN fakturering som benyttes i det offentlige er også tilgængeligt. Dette er noget som oftest benyttes af offentlige institutioner.

Cookies

På Plantelys.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig. Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.

Logstatistik

Vi bruger en logstatistik på Plantelys.dk hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv. Log statistikken anvendes kun med det formål, at optimere Plantelys.dk

Fri Fragt 1000

Køb for minimum 1000 kr. og vi giver dig gratis fragt – ellers koster det fra 47 kr. til Danmark. – Bemærk der er ikke fri fragt til udenlandske adresser, samt Færøerne, Island og Grønland.

Forsendelse

Vi leverer i hele Danmark og med mindre andet er ønsket sender vi med GLS.

Den forventede leveringstid såfremt varen er på lager i den ønskede farve/variant er typisk 1-3 hverdage ellers er der en forventet leveringstid til vores lager på hvert enkelt produkt. Du vil altid kunne følge din ordre på det link vi har sendt til dig i forbindelse med at afgav din ordre. Såfremt leveringsdatoen ikke kan overholdes vil du modtage en opdatering fra os. Hvis det er en bestillingsvare kan produktionstiden ses i vareteksten og dermed skal dette tillægges den forventede leveringstid.

Ved forsinkelser hos fragt firmaet kan plantelys.dk dog ikke drages til ansvar.

Vi sender alle varer som pakkepost. Dette gør det muligt at spore pakken, hvis der skulle opstå problemer, eller hvis varerne er forsikrede. Visse varer skal sendes ud på en ½palle grundet vægt, størrelse eller skrøbelighed på varen.

Du bedes kontrollere pakkens indhold ved modtagelse og før montering. Hvis dette ikke er sket inden for rimelig tid (2-3 dage) efter modtagelse, kan Plantelys.dk ikke holdes ansvarlig for skader. Samtidig bedes du tjekke for mangler og om det er den korrekte vare. Hvis pakken og/eller indholdet er beskadiget når du modtager det, skal du oprette en reklamation. Her vil du blive vejledt igennem flere trin, hvor du bl.a. skal vedhæfte en række billeder. Din reklamation vil herefter blive håndteret af vores kundeservice. Vi bestræber at løse din reklamation hurtigst muligt.
Vi pakker altid varerne ind med største omhu, så risikoen for fragtskader minimeres.

Købelovens mangels regler kan finde anvendelse. (§8, stk. 1, nr. 14)

Returret

Hos plantelys.dk yder vi 14 dages fuld returret gældende fra den dag du modtager dine varer.
Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig og original emballage og samtidig uden skader (ingen skrift eller unødvendig brug af tape på original kassen), og få altid en kvittering for afsendelse af din returpakke.

Eneste omkostning du har, når du fortryder, er portoen for at sende varen tilbage til os.
Forkert eller uforsvarlig indpakning vil kunne medføre fragtskader med den konsekvens, at vi afviser kravet, så husk endelig at være omhyggelig. Du er altid velkommen til at kontakte os for råd og vejledning om transporten.

Din ordre skal sendes retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du afholder selv de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varerne.
Du bærer risikoen for varen fra varens levering, og ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.
Har varen været monteret eller vises der på anden måde tegn på slid, brug og/eller skader forbeholder vi os retten til at afvise at tage den retur.

Varen sendes til:
SunFlux ApS
Roholmsvej 10K
2620 Albertslund 


PlanteLys ApS anbefaler, at varen returneres som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til PlanteLys ApS. Yderligere har du mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for store, tunge eller på anden vis uhåndterlige produkter, eller hvis det drejer sig om store mængder.

Varer der returneres på efterkrav, eller som sendes uden porto, vil blive nægtet modtaget af Plantelys ApS.

Når vi har modtaget varen og godkendt returneringen, vil vi hurtigst muligt overføre købsbeløbet til din konto i overensstemmelse med forbrugeraftalelovens § 21 stk. 3 og 4. Vi tilbagebetaler kun til det kreditkort som varerne er blevet købt med. Dette er for at undgå ulovlig brug af stjålne kreditkort. Har du modtaget varen i gave og dermed ikke indehaver af kortet benyttet under den oprindelige ordre, er det muligt at få pengene overført til et andet kontonummer. Husk i sådanne tilfælde at vedlægge registrerings- og kontonummer til en bankoverførsel. Og husk at gemme din postkvittering som dokumentation for, at varen er afsendt.

Du kan også

Det nye klagesystem samler alle forbrugerklager over vare- og serviceindkøb foretaget online i EU.

Dette betyder at du nu har mulighed for at klage direkte til den europæiske webshop, hvor du har købt en vare eller service, som ikke har levet op til forventningerne.

Det nye klagesystem fungerer på den måde, at forbrugerne indgiver deres klager direkte på ODR-sitet, hvorefter den bliver automatisk oversat til det aktuelle sprog og videresendt til den pågældende webshop. Webshoppen har herefter muligheden for at trykke på en grøn eller rød knap alt efter, om man accepterer klagen eller ej.

Den grønne knap sender klagen til et lokalt forbrugerklagenævn (for webshoppen) uden om domstolssystemet, som vi kender det i Danmark med blandt andet forsikringsklagenævn og teleklagenævn.

Trykker virksomheden derimod på den røde knap, afvises klagen og forbrugeren skal som hidtil rette henvendelse til lokale danske klagenævn eller Forbruger Europa med sin klage på ‘god’, gammeldags facon med mails, telefonopkald og lange ventetider på afgørelsen.

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kundeservice hos Plantelys ApS. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til følgende:

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal lige her:
– http://ec.europa.eu/odr

Værdiforringelse – Fra e-mærkets guide til udregning

Hvis forbrugeren har brugt varen er det lig med værdiforringelse.
Håndterer forbrugeren varen, udover hvad der normalt er tilladt i en forretning og varens værdi er forringet, har PlanteLys ApS ret til at fratrække denne forringelse fra returbeløbet. Værdiforringelsen beregnes som forskellen mellem varens salgspris og varens markedspris ved salg efter tilbageleveringen.

Markedsprisen skal forstås som varens værdi i detailsalg fra netbutik til forbruger, og ikke ved salg mellem netbutikker, eller mellem forbrugere.

I visse tilfælde har varer, på baggrund af brugen, ikke længere nogen værdi. Du har i disse tilfælde ikke krav på at få købesummen retur.

Emballagen kan spille en rolle for værdiforringelsen
Åbner, beskadiger eller mister du emballagen, kan der være tale om en værdiforringelse. Har emballagen betydning for varens værdi ved gensalg, må prisen for ny emballage fratrækkes.

Reklamationer

Alle varer er omfattet af købelovens regler om 24 måneders reklamationsret. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved varen, som er opstået inden 24 måneder efter købet.
Reklamationsretten dækker ikke, når fejl, skader eller slitage opstår på grund af forkert brug, manglende vedligeholdelse eller almindeligt slid.

Ved reklamation, fejl og mangler eller ved udeblevne leverancer bedes du anvende det link vi har sendt til dig da du placerede din ordre hos os.

Har du spørgsmål til dette, kontakt venligst kundeservice på tlf. 43 474 272 eller service [@] plantelys.dk.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger

Ved reklamationer betaler vi returfragten, du bedes derfor ikke sende noget retur før vi har godkendt reklamationen.

Varen(e) sendes til:
SunFlux ApS
Roholmsvej 10K
2620 Albertslund
Danmark
*Husk at vedlægge en kopi af din faktura

Rabatter

Rabatkoder og andre rabatter må ikke bruges på i forvejen nedsatte varer, der tages forbehold for system- og tryk fejl.